Tuesday, February 2, 2010

Perjumpaan ke 3 PIBG Hidayah Lokaliti Pulai 1



Assalamualaikum
Alhamdulillah, semalam, 2 Feb 2010 berlangsung perjumpaan ke 3 di masjid Tmn Sri Pulai Perdana. Makluman perjumapan ini telah diusahakan melalui sebaran e.mail mengunakan sistem infoblast tmnet kepada ibu bapa yang tinggal di T Sri Pulai, T Teratai dan T Sri Pulai Perdana.

Perbincangan perjumpaan minggu ini bertambah rancak selepas muqaddimah pengerusi, antaranya:-

1. PROJEK HENTIAN BAS TSPulaiPerdana: Untuk menampung keperluan pelajar menaiki bas di waktu pagi. Tiga lokasi perlu dikenalpasti dan bajet diperlukan sekitar RM10,000.00 Kini sumbangan RM2,500.00 sudah diperolehi dan perbincangan dengan MPJBT akan diusahakan. Tindakan lanjut diketuai oleh Pak Abu.

2. CADANGAN BERHUBUNGAN KEMUDAHAN/KESELAMATAN DI ASRAMA PELAJAR SMIH: Seorang waris pelajar SMIH membuat ulasan berhubung aspek keselamatan elektrik di asrama banin SMIH. PIBG akan membawa isu ini kepada pihak sekolah dan penyelaras OSH PPH.

3. CADANGAN PEMBANGUNAN BANGUNAN SEKOLAH: Seorang waris pelajar mencadangkan agar pihak sekolah menjalankan kajian kemungkinan untuk mendapat bantuan sumbangan kewangan dari pihak kerajaan/agansi kerajaan.

4. TUITION BAHASA ARAB: Tempat sudah dikenalpasti dan menunggu perkembangan dari PM Zakaria Mohd Yusof.

5. PROGRAM RIADAH HUJUNG MINGGU: Program akan dijalankan di Central Park TSPPerdana dan makluman akan dibuat melalui SMS InfoBlast bila penyelaras program bersedia.

Program perjumpaan Usrah Umum Lokaliti Pulai 1 Insya Allah akan diadakan 2 minggu sekali setiap Selasa selepas Isya'.

Semoga maklumat ini bermanfaat kepada semua dan diseru penglibatan ibu bapa di dalam program PIBG lokaliti yang dijalankan.

No comments:

Post a Comment