Saturday, March 27, 2010

Bertambah Meriah di PIBG Lokaliti Pulai1




Alhamdlillah sebagaimana dirancng, usrah PIBG Hidayah Lokaliti Pulai 1 berjalan 2 minggu sekali dan pada hujung minggu itu juga di adakan riadah keluarga bersama anak-anak masing-masing.

Usrah minggu ini (Selasa 23/3/10, 9.0mlm) dimulai dengan bacaan surah awal Al-Baqarah, dan bersama-sama meneliti kitab Ihya' Ulumuddin dengan tajuk Kepentingan dan kebaikan menuntut Ilmu.

Pagi ini (Ahad), tepat jam 8.00 pagi, HP saya berdering ... Hello ... rupa-rupanya PM Ainol Lutfi dan keluarga dah menunggu di Central Park. Kami bergegas bersama keluarga dan Alhamdulillah ramai dah bersedia, foldable meja dengan beberapa tupperware dan teh panas sudah tersedia ... tapi... majlis dimulai dengan 'stretching' dulu....! Istimewanya, ia diketuai oleh Pak Abu yang datang dengan tongkat 'istimewa' nya.


Adik Aqil Salehuddin dari Jln 6 Pulai Perdana, kelihatan datang dengan berlegar-legar, menari-nari di 'central open theatre' dengan 'pilatus-board' di kaki. Sungguh kelihatan mudah dia melakukannya.... menjadi perhatian pakcik, makcik dan anak-anak yang datang.

Beberapa ketika selepas stretching di satu penjuru anak-anak bermain tenis padang, di penjuru yang lain para ibu bermain badminton bersama anak-anak remaja. Para bapa bersama anak-anak remaja laki-laki 'struggle' menimbang bola takraw dengan pekikkan ..."satu...dua... Allah...!?" ...tak mampu menimbang takraw tu... kerana pakai selipar datang riadah!?

Alhamdulillah, masing-masing dapatlah mengeluarkan peluh. Selepas lebih kurang sejam ... masing-masing mencari sarapan yang tersedia... para ibu tak tahulah sembang apa...?, para bapa ... huh... hebat... (macam biaslah). Topik paling hangat ialah isu global warming, tenaga elaktrik, arang batu dan pencemaran... projek tanjung bin, hydro elektrik... empangan kenyir, banding, bakun ...dan lain-lain.... itu projek juta-juta tu...!! maklumlah yang datang pun mereka yang pelbagai kepakaran dan kerjaya ... ITULAH NIKMATNYA RIADAH PIBGHIDAYAH LOKALITI ... BERSANTAI SAMBIL BERTAARUF - MEMBINA UKHUWWAH MEMPERKASA PENDIDIKAN ANAK-ANAK.
.... 2 minggu akan datang 11 APRIL 2010, 8.00PAGI, Insya Allah, Riadah dalam bentuk Khidmat Komuniti Di Masjid Tmn Sri Pulai Perdana - Membersih Masjid dan Kawasan Sekitar. Jom ramai-ramai bawa seisi keluarga ... termasuk jemput-jemput dan sandwich.. kita beriadah, bersantai sambil beramal di hujung minggu melapangkan fikiran, menyihatkan badan.

Wassalam.



No comments:

Post a Comment